9 Mart 2012 Cuma

FATİHA’DAN ESİNTİLER

(amin’den – besmeleye, ben ile başlar O ile
biter,
aklın, nefs-kalp yolundan, ruha yücelişi)

Ben sana inanıyor sana güveniyorum,
Senin bir kulunum kabul ediyorum,
Senden gelir sana giderim biliyorum,
Ten, can, ruh sendendir anlıyorum.

Iyi ile kötüyü ayırdeden akıl yolcudur,
Ilim ve gücünü yalnız senden alır.
Tenden cana, maddeden manâya,
Kalp, nefsden ruha, yoldur sana.

Anlayışı yalnız gizlide kalanlar,
Göremez, duyamaz, bilemezler,
Bana, özel ve genel nimetlerinden,
Görünür güzelliğinden idrak, ver.

Dışta kalan, perdeli, içe giremez,
Genelden özele ben’liğiyle inemez,
Bedenen, aklen, kalben, ruhen,
Tüm zevklerde sana şükredemez.

Içte, dışta, gizli, açık, manâ, varlık,
Seni sevene olmaz varlıkta darlık,
Sensin görünen, senindir güzellik,
Seversen kulunu kalmaz perdecik.

Yaradılıştan gelen çağrına uyan,
Seni bulur öncesi ve sonrasında,
Görünende, hem görünmeyende,
Seyredeyim zevkle yüzünü ben de.


Varlığını, birliğini, rabbimden bilip,
Çağrına evet deyip, yoluna girip,
Ben’likten geçip, ilminle dirilip,
Kalamam kenan ilinde ben garip.

Geçerek sevenler ben’liğinden,
Kavlen, fiilin, bir hakka hitaben,
İbadeti yalnız sana tahsis eden,
Yardım talep eder yalnızca senden.

Böylece, seninle sana ibadet olur,
Huzurdaysa ‘ben’, iraden ölüdür,
Harekette, sükûnda, içte ve dışta,
Her yüzde daim güzelliğin görünür.

Güç, kuvvet, kudret, varolan sensin,
Isim ve sıfatlarda tecelli eden sensin,
Gelip geçici yerine kalıcı koyan sensin,
Vücutlarda mevcut olan yalnız sensin.

Var olanın varlığının amacı vardır,
Amaç, kendini bilip olgunlaşmasıdır,
Olgun, olan, seni yaşar, hamd eder,
Varlığına, birliğine delildir, işaret eder.

Sağlık ve sıhhat açıkca bir nimettir,
Gizlisi hayat, ilim, irade ve idraktir,
Olgunluk, hakkı, hakkca hakketmektir,
O’nunla O’nu yaşayıp, şükür ve zevktir.

Kimi kılar bilmez, kimi bilir kılmaz !

Namaz imanın ve inancın direğidir,
Esas olan her kulun bilinçli yüreğidir,
Abd, abide, haykırışı O’nun Bir’liğidir,
Bu sesleniş namaz değil de nedir?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder