24 Mart 2012 Cumartesi

Ezoterik Sanat

Her kardeşte gizlidir can kardeşlik,

Kardeşin kardeşliği tam göstermelik.

Kendini bilende görünen hep O’dur,

Görünende varlığı bilinen de O’dur.

Doğuda ne denir, batıda ne, boştur,

Önemi yok lisan farklı ise, hoştur.

Tüm fiil, isim ve sıfatlar O’nundur,

Esas olan bunu idrakle dolumdur.

Adem, İdris(Hermes)ten’dir ezoterizm,

Başladı Aristo ile felsefî atomizm.

Aynı, bugün de ilâhî, ruhanî, nuranî,

Kardeşlik esastır, kaldır egoizmi.

Ulu mimardır, bu düzeni kurandır,

Şanı pek yücedir, başkası yoktur.

Gizliyken bilinmek isteyip aratır,

Kâmillerle bilinir, yaşar, yaşanır.

Adamolma derneği tanınır bilinmez,

Adam etme dergâhı bilinir girilmez.

Amaç da araç da aynı, cahil insan,

İnsanları ayıran yalnızca bir lisan.

Altın çöplükte yine de kalır altın,

Ben ben iken değişirsem taşlayın.

Geldim tek kişilik tekkeden derneğe,

Derneğin hoşgörüsü değer görmeye.

Bâkidir eserleri ile müessir olan,

Hz. Musa’yla konuşup, İsa’yı alan,

Anılır adı ile O’nun adı her zaman,

Kurtulur son nebiyi hakkıyla tanıyan.

Biri der maddede kalmak esarettir,

Öteki der bağnazlık cehalettir,

Sıyrıl bencillikten çık hürriyete,

Kurtul kesiflikten yücel letafete.

Cennetin kapısında ‘kendini bil’!

Senden sana yolculuk bu, ol akîl.

Özünde bulacağın nur ruhundur,

Tanrı, yaradan değil var olandır !

Denir, sende ara sende bul Hakkı,

Bildirdi beni bana sırrı bende saklı.

Kavuşulur tevhid ilmiyle nuruna,

Dernek de bir dergâh da kaldırana.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder